طبيب أصالة النفسي بجانبها….وأصالة تقول طارق العريان سبب انكسارها

0 61

تدخل الطبيب النفسي مصطفى النحاس للدفاع عن صديقته ومريضته “اصالة” بعد تعرضها لحملة انتقاد بسبب رسالتها إلى طليقها طارق العريان.

 

وطالب النحاس الجميع بمراعاة أن فصول كثيرة في قصة تعرض المطربة السورية للخيانة لا زالت “مسكوت عنا” ولم تخرج للعلن، طالبا التماس العذر لأصالة.

مصطفى النحاس نشر صورة تجمعه بأصالة عبر صفحته الرسمية بموقع الفيس بوك وعلق عليها قائلا: كل اللي جرب طعنة من المقربين. واختبر ألم الغدر يقدر يُدرك قد إيه الصدمة ممكن تفقدنا التوازن وتهدّنا وتشل تفكيرنا، وقبل ما نتطوع بإصدار الأحكام والتنظير خلينا فاكرين. إن القصة ليها فصول كتير مسكوت عنها وما ظهرتش للعلن.

 

وتابع: أصالة بتمتعنا بصوتها وروحها ووجودها من سنين، عيشنا بصوتها أحلى قصص الحب، وأشد إنكساراتنا عبّرت عنها بصدق. ورجعنا نقف تاني من جديد واحنا مُتلامسين مع صدق تعبيرها وجمال صوتها.

 

هي رمز لناس كتير بتحبها وبتتعلم منها الحب والوفاء، روح نقية ونفس طيبة بتحتضن الكل. بتشتغل على نفسها بكل اجتهاد وتشحن طاقة كل اللي حواليها…هي أختي وصديقتي وشريكة نجاح.

واختتم: الله يحفظك ويهون عليكي الصعب وتعدي المحنة على خير، ويارب وجودنا حواليكي يكون مُسكن لجرحك اللي عارف هو قد ايه عميق ومؤلم.

وفي النفس السياق دخلت هالة العطال، الطليقة الاولى للمخرج طارق العريان. ووالدة نجله “عمر” على خط الازمة التي اثارتها صورة طارق العريان مع حبيته الجديدة عارضة الازياء نيكول سعفان وعقب تعليق اصالة الذي اثار الكثير من الجدل”.

 

وردت “العطال” عبر صفحتها على “الفيسبوك” على كلام أصالة مؤكدة إن الفنانة السورية، تشعر بما شعرت به هي من قبل عندما كانت تنشر صورها مع طارق العريان وطفليهما.

 

وقالت هالة العطال: “دي أول مره ممكن أرد فيها، الصورة قاسية عليكي، طيب أنا لما كنت بشوف الف صورة، وابني مش موجود فيها، يا ترى احساسي كان ايه؟، كان أكتر من قاسي كان مقهور،. طيب لما كنتي بتكتبي العايلة وابني مش موجود فيها احساسه هو كان ايه؟، أولادك عندهم أب. ايمن الذهبي حي يرزق، لكن ابني كان عنده أب واحد بس، وللاسف مش حقدر اقول تفاصيل”.

 

وتابعت: “طيب لما كنا بنحاول نتكلم كان ردك ايه ، يا تري قاسي ولا حنون زي ما انتي دلوقتي، الجواز والحب والعشرة في تفاصيل محدش يقدر يعرفها.

 

طيب مفكرتيش في يوم من الأيام أن ممكن الأب يشتري إبنه اللي من دمه. ويرفض الظلم، طيب مفكرتيش أن في نفسية ولد، ممكن تتدمر، طيب دلوقت اولادك زعلانين من الكسرة. طيب يتكلموا معه ليه لحد دلوقت”.

انضم الى صفحتنا على الفيسبوك…

برس 361

قد يعجبك ايضا

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

361 news